Wandelen ... en verder alleen maar puur genieten

Pagina's

donderdag 6 september 2018

6 september 2018 - Alweer problemen met het internet

Gisteren moesten we dringend gaan winkelen bij Lidl en AB en daar hebben we gebruik van gemaakt om ook maar naar de stad te rijden en in de winkelstraat langs te gaan voor een schildpad-knuffel voor onze kleindochter.
In Argassi vonden we zaterdag niet dezelfde als die voor onze kleinzoon, nog langer wachten was geen optie want dan kon ik ze in de stad misschien ook niet meer vinden. Gelukkig waren er in dezelfde winkel nog in voorraad, ze waren zelfs in prijs gedaald.
Dan nog even langs het postkantoor om iets in de postbus te stoppen, uit ervaring weten we dat het dan enkele dagen later ter plaatse is terwijl het via de gewone postbussen soms vier tot vijf weken duurt.

En dan op weg naar de supermarkten. Bij AB is het aanbod in dierenvoeding heel groot, zij verkopen de meeste merken die we ook in België kopen. Dus daar eerst even langs voor onze Matia en gelijk voor ons een lekkere gebakken kip gekocht.
Bij Lidl waren er tot onze grote verbazing bijna geen groenten en ook zeer weinig vlees. Toen ik aan een verkoopster vroeg of het misschien een speciale dag of feestdag was, kreeg ik te horen dat het wegens de staking was. Natuurlijk... de ferry's hebben 2 dagen gestaakt en alles moet van het vasteland komen, dan maar puzzelen met wat er nog in huis is en enkele andere dingen kopen dan we van plan waren om te eten.

Gisteren zaten we plots weer zonder internet. Na de vorige problemen ging alles opnieuw prima en hadden we geen klagen meer, maar nu kregen we de melding dat het internet afgesloten was. Volgens mijn man zou er waarschijnlijk een probleem bij Cosmote zelf zijn en zou het morgen wel opgelost zijn. Niet dus... ook vandaag nog dezelfde vermelding.
Even naar de verkorte nummer bellen en hopen dat we snel binnen geraken. Het duurt een tijdje eer ze aan de andere kant van de lijn door hebben dat het niet om een mobiele telefoon gaat maar om een mobiele internetaansluiting. Na verschillende keren doorgeschakeld te worden, komen we bij de juiste persoon terecht.
Daar krijgen we te horen dat ons internet is afgesloten omdat we onze rekening niet betaald hebben??? We betalen al zes jaar lang via domiciliëring op de bank en krijgen onze rekeningen online. De enige rekening die we aankregen was van ons vorig vast internet en die betrof een teruggave van 39 euro omdat we overgeschakeld zijn op mobiel internet wegens geen vrije lijn in Marathia. Voor de rest hebben we geen rekening gezien en aangezien ons nieuwe internet 38 euro per maand kost, waren we in de veronderstelling dat het daarmee verrekend werd, niet dus... 

Nog maar eens het hele eind naar de stad afleggen tot bij de Cosmote shop. Daar komen we bij de vrouw terecht die ons het mobiele internet verkocht heeft, maar ook daar duurt het even voor ze begrijpt wat er fout is. Wanneer ze dan eindelijk doorheeft dat het om een niet betaalde rekening zou gaan zijn we al even verder en dan krijgen we de reden te horen waarom we ze niet ontvangen hebben.
Ze werken daar met een App en via die App worden de rekeningen naar de smartphones gestuurd, of men verstuurt ze met de post. Wanneer mijn man zegt dat hij geen smartphone heeft staat ze met open mond te kijken. Ja hallo, er zijn nog altijd mensen die de moderne snufjes niet gebruiken hoor! Hij verteld haar dat hij ook niet van plan is om er eentje aan te schaffen omdat hij die niet gebruikt. Met mijn smartphone willen ze niet werken want die heeft een Belgische nummer. 
Omdat men in Zakynthos alleen maar wil bellen in plaats van mailen en dan nog alleen maar naar een Griekse nummer, hebben we enkele maanden geleden een pre-paid kaart in mijn oude GSM gestopt en kan men ons daarop bereiken, maar dat is geen smartphone.
Mijn man belt zelf nooit en heeft alleen een gewone GSM voor in noodgevallen, wanneer hij alleen wegrijdt of alleen gaat wandelen. Zou hij dan nu een dure smartphone moeten kopen alleen maar om hun rekeningen aan te krijgen? Ik denk het niet. 
Met de post opsturen is zeker geen optie, we kunnen het naar onze vrienden van de taverne laten sturen maar wat dan in de wintermaanden wanneer we in België zijn? Dan kunnen we de rekeningen ook niet gaan betalen en ze naar België versturen wil men niet.

De vrouw verteld ons dan dat we online kunnen aanmelden en daar opnieuw alles registreren voor ons mobiel internet, dat heeft een andere nummer en andere bankgegevens. Dus nu kan dat opeens nog wel? Waarom probeert men ons dan een App en een smartphone aan te praten???
En waarom werd er bij de verkoop van ons mobiel internet dan niet gemeld dat we opnieuw moeten registreren om geen problemen te krijgen met de betalingen? Dan was alles zo eenvoudig geweest en waren er ook geen problemen geweest. Ze hebben ook een ander verkort nummer om in geval van problemen contact mee op te nemen.
Op de vraag van mijn man hoe het zit met het geld dat we nog tegoed hebben van onze vaste lijn, verteld ze dat we die rekening moeten afdrukken en daarmee kunnen we bij hen ons geld dan terugkrijgen. Ze is wel bereidt om het voor ons af te drukken, het zou ook maar erg zijn als we daarvoor eerst nog eens naar huis moesten rijden. Man, man, man, dat haten we bij de Grieken... waarom kan het niet zo eenvoudig als in ons thuisland?
We passeren nog langs de kassa - waar we gelukkig niet achter in de rij voor moeten aanschuiven - en daar wordt ons tegoed van de rekening afgetrokken en na betaling van de rest kunnen we weer naar huis. Daar aangekomen is ons internet weer geactiveerd en werkt het weer perfect.
Er is ondertussen een flinke wind opgekomen maar de zon schijnt nog volop en mijn man besluit nog wat in de tuin te gaan verder werken, hij heeft alweer een halve dag verloren.
Deze avond wordt online alles in orde gemaakt voor de domiciliëring bij de bank en dan is het probleem hopelijk opgelost.




Geen opmerkingen: